Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(48)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
WP130 (św. Wincentego 85)
(41)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Markiewiczowa Hanna
(3)
Poznański Karol (1931- )
(3)
Barczak Andrzej (1946- )
(2)
Jabłonowska Małgorzata
(2)
Kalinowski Marian (1930- )
(2)
Karwowski Maciej (psychologia)
(2)
Kulesza Ewa Maria
(2)
Walkiewicz-Krutak Małgorzata
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Andrzejewska Anna. Red
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarek Józef. Red
(1)
Bury Anna (psychologia)
(1)
Ciążela Helena
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Czunikin-Krasowicka Agata
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Galewska-Kustra Marta
(1)
Grzegorzewska Maria (1888-1967)
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Jauer-Niworowska Olga (1965- )
(1)
Konieczna Agnieszka
(1)
Krajewski Zenon (1961- )
(1)
Kruk Anna Monika
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Lichański Jakub Zdzisław
(1)
Malinowski Ludwik (1935- )
(1)
Michalski Jarosław (1964- )
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Mikołajczyk Marta
(1)
Pawlak Robert (socjolog)
(1)
Pełka Jerzy (1953- )
(1)
Piekut-Brodzka Danuta M
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(1)
Sokołowska Ewa (1969- )
(1)
Strycharska-Gać Berta
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Tuszyńska Ligia (1950- )
(1)
Weigl Barbara
(1)
Zasępa Ewa
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Łopatkowa Maria (1927-2016)
(1)
Łukasiewicz-Wieleba Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(3)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(48)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Studenci
(6)
Nauczyciele
(2)
Logopedzi
(1)
Mediatorzy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie
(6)
Nauczanie
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Nauczyciele
(3)
Opieka społeczna
(3)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Uczniowie
(2)
Bezdomność
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dotyk
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Etyka globalna
(1)
Godność ludzka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Klasa średnia
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kostrzewski, Janusz (1930- )
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Macierzyństwo
(1)
Mowa
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedowidzenie
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niemowlę
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Organizacje międzynarodowe
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Patologia społeczna
(1)
Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna (Zakopane)
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pojęcia
(1)
Prawa dziecka
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Retoryka
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Samotne matki
(1)
Szkolnictwo artystyczne
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Takt pedagogiczny
(1)
Twórczość
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wzrok
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zdolności
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradnik
(2)
Księgi pamiątkowe
(1)
Listy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
48 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 367-389.
Książka ukazuje wieloaspektowość edukacji włączającej, jej aktualne i wciąż nierozwiązane problemy, które stanowią o jej poziomie i kondycji. Na gruncie wybranych stanowisk filozoficzno-pedagogicznych edukację włączającą rozpatruje się tu jako złożony i wysoce zdeterminowany proces edukacyjny. W publikacji podjęto też próbę konstrukcji dialogowego modelu edukacji włączającej, jako Szkoły dla Wszystkich, który wraz ze swoimi atrybutami i zachodzącymi między nimi związkami będzie można zastosować w praktyce edukacyjnej.Rozważania koncentrują się głównie wokół interakcji nauczyciel i inne podmioty procesu edukacji, ze szczególnym jednak uwzględnieniem ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warunkiem rozpatrywanych interakcji jest spostrzeganie Innych w edukacji jako Inności, a nie jako obcości. Stwarza to szansę nauczycielowi i uczniowi na samorozwój, jako jeden z warunków dialogu, oraz na takie działania, które zbliżają ich do siebie, a nauczycielowi przypisują miano poszukującego profesjonalisty w kontakcie z Innymi. Edukacja włączająca jako edukacja dialogu prowokuje do poznania siebie i partnerów dialogu, rozumienia siebie i Innych oraz do bycia razem w realizacji podjętych wspólnie działań sprzyjających efektywnemu włączaniu ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17012 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2200 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05.D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 24 maja 2012 r., Warszawa.
Bibliogr. przy ref.
Streszcz. ang. przy ref.
Publikacja jest zbiorem artykułów napisanych z okazji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej zorganizowanej w jubileuszowym roku Akademii Pedagogiki Specjalnej. Motywem przewodnim spotkania był stosunek współczesności do dziecka i dzieciństwa, a szczególnie dziecka z niepełnosprawnością. Debata dotyczyła obszarów napięć i sporów w dyskursie naukowym i publicznym, nadziei i zagrożeń rozwoju dziecka, rozumienia dzieciństwa w przestrzeni społeczeństwa obywatelskiego, mitów i pozorowanych zmian w opiece i edukacji dziecka, realizacji praw dziecka w kontekście przemian cywilizacyjnych i kulturowych. Autorzy przyjęli, że w centrum ich dociekań refleksyjno-badawczych jest dziecko w koncepcjach i rozważaniach Marii Grzegorzewskiej - twórczyni pedagogiki specjalnej w Polsce i spuściźnie Janusza Korczaka - prekursora działań na rzecz praw dziecka. W monografii jest zarazem przywołanie myśli tych wielkich pedagogów, jak i współczesne odniesienie - ponowne odczytanie, wyeksponowanie i afirmacja wiodących idei [.] Książka [.] wywołuje zastanowienie, potrzebę ponownego skupienia myśli na ideach pedagogicznych, a także zgłębienie własnych wartości czytelnika w odniesieniu do dziecka - jego poznania i poznawania, rozumienia i zrozumienia, kształcenia i kształtowaniaZ recenzji wydawniczej dr hab., prof. APS Joanny Głodkowskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17011 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.06.2024)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach.
Zamysł redakcyjny publikacji pozwolił na ukazanie kwestii diagnozy i terapii zaburzeń wzrokowych w sposób syntetyczny i ustrukturyzowany, co z pewnością ułatwi korzystanie z merytorycznych wskazówek oraz zaleceń w zakresie rozpoznawania problemów i planowania oddziaływań wspierających dziecko z niepełnosprawnością wzrokową i jego rodzinę. (.) Przedstawienie zagadnień diagnostyczno-terapeutycznych podejmowanych w obszarze wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością wzrokową w formie naukowo-metodycznej odpowiada na zapotrzebowanie ze strony specjalistów -praktyków, studentów tyflopedagogiki i psychologii klinicznej oraz - w dużej mierze - rodziców, którzy wychowują dziecko dotknięte nieprawidłowościami w funkcjonowaniu percepcji wzrokowej. Z recenzji dr hab. Beaty Cytowskiej (Uniwersytet Wrocławski)Monografia wpisuje się w obowiązujące podejście do tematu systemu opieki i terapii dzieci z dysfunkcjami we wczesnym etapie ich rozwoju. Monografia dotyczy małego dziecka z niepełnosprawnością wzroku. Książka wpisuje się w teoretyczny dyskurs nad możliwościami dziecka z niepełnosprawnością wzroku, a także podejmuje jakże ważny aspekt wczesnego wspomagania rozwoju tych dzieci. Stanowi tym samym ważne ogniwo poszerzania wiedzy na temat dysfunkcji wzroku. W moim przekonaniu jest to rzetelnie przygotowana pozycja przeglądowa, teoretyczna, ale oparta w przeważającej większości rozdziałów w niej zawartych, na nowych pozycjach literaturowych o zasięgu międzynarodowym. To ważne, gdyż monografia może być dobrym podręcznikiem dla studentów pedagogiki, ale także kierunków pokrewnych oraz dla rodziców, poszerzającym wiedzę na temat problemów deficytu wzroku. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Sekułowicz (Dolnośląska Szkoła Wyższa)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Całościowe badanie logopedyczne z materiałem obrazkowym / Danuta Emiluta-Rozya ; ilustracje Agata Czunikin-Krasowicka. - Wydanie pierwsze, ósmy dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, druk 2019. - 82, [1] strona, [73] karty tablic luzem : ilustracje (w tym kolorowe) ; 30 cm.
Bibliografia na stronach 50-51.
Publikacja dr Danuty Emiluty-Rozyi to próba wykorzystania imponującego dorobku, na który złożyły się długoletnia praktyka oraz spory wkład naukowy autorki. Celem, który przyświecał powstaniu tej wyjątkowej książki była chęć dostarczenia logopedom narzędzia służącego do diagnozy logopedycznej. Narzędzie, które autorka oddaje do rąk czytelników to pozycja absolutnie unikatowa na rynku wydawnictw logopedycznych. Jest to metoda badania, dzięki której możliwe jest ocenienie w sposób całościowy stopnia posługiwania się językiem przez dane dziecko, a dalszej perspektywie - wyznaczenie najważniejszych elementów przyszłej terapii logopedycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Dziś coraz wydatniej docenia się szczególne miejsce pedagogiki specjalnej w tworzeniu czy modyfikowaniu powszechnych systemów oświatowych. Pojawiają się sądy, że bardziej należy spożytkować doświadczenia pedagogów specjalnych w tworzeniu edukacji dla wszystkich: uczniów sprawnych, uczniów z niepełnosprawnością, przewlekle chorych, z niedostosowaniem społecznym, czy też uczniów wybitnie zdolnych. To zróżnicowanie podmiotów edukacji skutkuje koniecznością zróżnicowania działań pedagogicznych. Dydaktyka specjalna wprowadza w nabywanie kompetencji niezbędnych w zawodzie pedagoga specjalnego, jest łącznikiem między ogólną wiedzą dydaktyczną o kształceniu a wiedzą metodyczną o kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dydaktyce specjalnej systematycznie nadajemy rangę nauki o walorach zarówno teoretycznych, empirycznych, jak i praktycznych. Jest to nauka interdyscyplinarna, która obejmuje wiedzę powiązaną wielozakresowo co najmniej z innymi naukami społecznymi. Ważne dla rozwoju tego zakresu wiedzy pedagogicznej jest rozpoznanie i sformułowanie istotnych wzorców, będących wynikiem uogólnienia aktualnych tendencji w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mam nadzieję, że sformułowane w tej pracy wzorce dydaktyki specjalnej nakreślą dzisiejsze, a może będą inspirować przyszłe działania badawcze w tych zakresach. Sądzę również, że nazwane wzorce pozwolą w jakimś stopniu wskazać na odrębność - tożsamość tego obszaru wiedzy pedagogicznej. Owe wzorce poddane są wstępnej interpretacji w odniesieniu do aktualnych tendencji kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jednocześnie odpowiadają istotnym obszarom tematycznym dydaktyki specjalnej jako przedmiotu kształcenia na kierunku studiów pedagogika specjalna.Joanna Głodkowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja dotyczy diagnozowania różnych obszarów kompetencji edukacyjnych uczniów podczas sytuacji edukacyjnych w klasach I-III. Nie mamy tu zatem do czynienia z diagnozowaniem rozwoju dziecka w określonych obszarach funkcjonowania, ale określaniem kompetencji dzieci w procesie uczenia się. Autorki nie eksponują diagnozy jako wyodrębnionego z czynności szkolnych, osobnego aktu, ale przedstawiają działania diagnostyczne jako element integralny codziennych zajęć szkolnych. Tak rozumiana diagnoza jest częścią realizacji przyjętego przez nauczyciela programu nauczania.Co bardzo cenne i koncepcyjnie owocne, w zamyśle książki można zidentyfikować bezpośrednie nawiązania do społeczno-kulturowej odmiany konstruktywizmu. I choć nie jest to wyartykułowane wprost, to ujmowanie diagnozowania pedagogicznego w sposób dynamiczny, procesualny, zakotwiczone jest właśnie w tej perspektywie. W podejściu konstruktywistycznym zrywa się z koncentrowaniem uwagi na wyizolowanych z kontekstu dydaktycznego sytuacjach diagnostycznych, a wskazuje skupienie na przebiegu procesu edukacyjnego i jego specyficznych uwarunkowaniach poznawczych, emocjonalnych i społecznych. W tak rozumianej diagnozie istotne staje się rozpoznanie zasobów indywidualnych dziecka oraz określenie strefy jego aktualnego i najbliższego rozwoju. Podejście konstruktywistyczne uwidacznia się też w docenianiu roli uczniowskiego błędu i przesunięciu punktu uwagi diagnosty z analizowania uczniowskiego wytworu na analizę czynności podejmowanych przez dziecko w procesie uczenia się.Z recenzji wydawniczej dr hab., prof. UWM Marzenny Nowickiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17160 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21506 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 81.
Książka zawiera informacje i wskazówki praktyczne dotyczące terapii osób z nabytymi dyzartrycznymi zaburzeniami mowy. Zaprezentowano tu techniki i narzędzia do diagnozy logopedycznej chorych z dyzartrią nabytą oraz zamieszczono przykłady ćwiczeń usprawniających oddech, fonację i aparat artykulacyjny. Autorka ma nadzieję, że treści zawarte w publikacji okażą się przydatne nie tylko dla studentów logopedii, ale także dla logopedów praktyków.Olga Jauer-Niworowska jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Jest psychologiem i logopedą. Tytuł doktora nauk humanistycznych uzyskała w 2006 roku, po obronie pracy doktorskiej dotyczącej zaburzeń mowy w chorobie Wilsona.W obszarze jej zainteresowań teoretycznych i praktycznych znajdują się zagadnienia związane neurogennymi, motorycznymi zaburzeniami mowy (głównie dyzartrią) u osób w różnym wieku. Pracuje wolontaryjnie w Poradni Logopedycznej z osobami dorosłymi i dziećmi z neurologicznie uwarunkowanymi trudnościami w komunikacji werbalnej. Dotychczas opublikowane przez nią artykuły poruszają tematykę związaną z kompleksowym usprawnianiem dzieci i dorosłych z neurogennymi zaburzeniami mowy i trudnościami w komunikacji werbalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Homo Creator)
Bibliogr. przy rozdz.
Identyfikacja potencjału twórczego to praca,która pomaga sztukę tę opanować.Książka dostarcza unikalnej w naszym kraju wiedzy na temat metod, technik i narzędzi rozpoznawania kreatywności, przydatnych w działaniach pedagoga, psychologa i rodzica. Stanowi opracowanie, jakiego nie był o do tej pory- łączy bowiem różne perspektywy teoretyczne i badawcze, obejmując niemal całość współczesnych obszarów identyfikowania zdolności i postaw twórczych dzieci i młodzieży.Pozostaje mieć nadzieję, że jej wykorzystanie przyczyni się do efektywniejszego niż do tej pory wyławiania diamentów i wykorzystywania ukrytych talentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Dla nauczycieli, psychologów, logopedów, rehabilitantów, muzykoterapeutów i osób innych specjalności pracujących w przedszkolach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Publikacja skierowana jest do osób, które zajmują się organizacją pomocy dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, a zwłaszcza do osób zainteresowanych przebiegiem procesu ich rehabilitacji. Adresatami książki są więc nauczyciele, psycholodzy, logopedzi, rehabilitanci, muzykoterapeuci i inni specjaliści pracujący w przedszkolach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, w ośrodkach wczesnej interwencji oraz w ośrodkach dla dzieci z upośledzeniem umysłowym, studenci kierunków pedagogicznych i psychologicznych, administratorzy nadzorujący placówki opiekuńczo-wychowawcze i rehabilitacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszcz. ang. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17120 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-286.
"Autor upomina się o kulturę współobecności w szkole,ukazuje rozmiary klęski wychowawczej w wielu srodowiskach szkolnych,przeciwstawia sie kulturze duchowego otepienia.Podejmując problem taktu pedagogicznego,pozostaje w opozycji wobec modnych tendencji zorientowanych na wychowanie człowieka ekspansywnego,dbajacego wyłącznie o własny,często opacznie rozumiany sukces.W kontekście tych orientacji,kategorie taktu wobec innych,dobroci,delikatności,zdolności wybaczania,wydają się naiwne i przestarzałe.Tymczasem,jak przekonuje Autor,fenomen taktu pedagogicznego stanowi główną oś konstrukcyjną edukacyjnych relacji między nauczycielem a uczniem, która w istocie przesądza o powodzeniu lub klęsce wychowawczej szkoły" Z recenzji wydawniczej dr. hab. prof. WSP ZNP Alicji Kotusiewicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-148.
Publikacja, jako jedna z niewielu dostępnych na rynku wydawniczym, dotyczy dotykowych preferencji małych dzieci. Ich właściwe rozpoznanie może w dużej mierze przyczynić się do sukcesu terapeutycznego w przypadku dzieci o zaburzonym rozwoju. Pomoże także w jeszcze lepszej organizacji działań wspierających te dzieci, których rozwój przebiega pomyślnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 253-263.
Dla wykładowców i studentów, pracowników służb społecznych, psychologów, socjologów, policjantów, mediatorów rodzinnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 270-286.
Streszcz. ang.
"Praca Roberta Pawlaka omawia ważną w polityce edukacyjnej sprawę: przedstawiakoncepcję bonu edukacyjnego i rozmaite jej realizacje w różnych krajach. W gruncie rzeczyjest ona dobrą ilustracją, dobrym studium przypadku tego, jak często staje się polityka[.] Książka jest dobrze obmyślana i napisana. Przynosi wiele wiedzy i potrzebnego tła ikontekstu, które należy znać, jeśli chce się rozumieć tworzenie i oddziaływanie polityki.Zawiera dużo dobrze ułożonej wiedzy na temat bonu i wielu innych problemów politykioświatowej".Z recenzji dr hab. prof. UW Ireneusza Białeckiego"Książka ma przemyślaną strukturę, składa się z dziewięciu rozdziałów i licznychpodrozdziałów, dzięki czemu Czytelnik ma od razu w spisie treści przejrzystą mapęomawianej problematyki [.] Jest ona osadzona w dobrze uzasadnionych ramachteoretycznych. Część empiryczna zaś świadczy o dojrzałości badawczej autora i jegorzetelności naukowej".Z recenzji dr hab. prof. APS Janusza Gęsickiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wczesna Interwencja - Pomoc Dziecku i Rodzinie)
Bibliogr. przy art.
Dla osób zainteresowanych wspieraniem rozwoju małego dziecka, rodziców i studentów.
Celem publikacji jest ukazanie rozmaitych obszarów wspomagania rozwoju małego dziecka, które w przypadku utrudnionego rozwoju i rozwoju zagrożonego zaburzeniami staje się przedmiotem szczegółowej diagnozy i wczesnego podejmowania działań profilaktycznych i/lub usprawniających.
Wprowadzenie * Bycie Razem - fundamentem procesu wspomagania rozwoju dziecka * Wspomaganie dzieci w rozwoju zdolności do skupienia uwagi i gospodarowania zasobami poznawczymi. Garstka teorii i sporo praktycznych rad dla rodziców i nauczycieli * Co się dzieje w głowie małego człowieka - o wpływie wczesnych doświadczeń na rozwój mózgu. Aktywność ruchowa a mózg * Poznaję świat zmysłami - wspomaganie rozwoju niemowląt i małych dzieci z perspektywy integracji sensorycznej * Jak rozwija się widzenie małego dziecka? Uwarunkowania i dynamika rozwoju widzenia w pierwszym roku życia * Słyszę i słucham - jak rozwija się słyszenie małego dziecka * Poznaję świat przez dotyk - badanie preferencji dotykowych małych dzieci * Zabawy sensoryczne - uczenie przez doświadczenie * O wspomaganiu ruchowym i znaczeniu pielęgnacji w rozwoju małego dziecka * "Daj mi możliwość uczenia się przez działanie" - wspomaganie rozwoju poznawczego małego dziecka z niepełnosprawnością ruchową * Muzyka i ruch we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka * Dzieci mają głos! Wspomaganie rozwoju umiejętności komunikacyjnych u dzieci z zaburzeniami porozumiewania się * Ci i jak chcesz mi powiedzieć - komunikacja z perspektywy behawioralnej * "Z muchą, na luzie, ćwiczymy buzie...", czyli o łączeniu terapii logopedycznej z rozwijaniem zdolności twórczych dziecka na podstawie literatury edukacyjnej dla dzieci * Środowisko naturalne we wspomaganiu rozwoju dziecka, aranżacja przestrzeni terapeutycznej * Masy - zabawki - zabaweczki. O zabawie z dzieckiem - z refleksji terapeuty * Budowanie ustrukturalizowanej wiedzy technicznej u dzieci przedszkolnych i szkolnych * Jak pomóc dziecku i rodzicom w adaptacji przedszkolnej - z praktyki pedagogicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18318 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej